بهترین لپ تاپ های سبک وزن ( الترابوک ، نت بوک )
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

Ultrabooks1

 

به نظر من فلسفه ساخت لپ تاپ امکان حمل و نقل آن بود.اینکه هرجا که خواستی کامپیوتر همراهت باشد. پس یک لپ تاپ خوب یک همراه خوب هم باید باشد. چه بهتر که این همراه خوب سبک وزن و جمع و جورهم باشد تا شما هم از این همراهی خسته نشوید و لذت ببرید . در این نوشته قصد دارم لپ تاپ های سبک را به شما معرفی کنم. با ما همراه باشید :)

 

 

 

ابتدا نت بوک های با قیمت کمتر از ۱ میلیون تومان :

 

ASUS EeeBook X205TA :

 

 

 

با ورود تبلت ها نت بوک ها کمرنگ تر  شدند ، تغییر و تحول حتی در آموزش تعمیر laptop پیدا کردند و درواقع کمی مرزها بین تبلت ها و نت بوک ها به نفع تبلت ها جابجا شده است ولی اگر شما هم مثل من دنبال لذت تایپ با کیبورد باشید نت بوک را به تبلت ترجیح میدهید و اگر نیاز به قدرت کاری زیادی ندارید میتوانید از این نت بوک بجای لپ تاپ هم استفاده کنید  .

 

 

 

این نت بوک دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی و پردازنده اینتل اتم و دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت هم حافظه داخلی است ( که به نظر کافی نیست و حتما نیاز به هارد اکسترنال خواهید داشت) که با توجه به داشتن سیستم عامل Microsoft Windows 8.1 میتواند برای کارای سبک مثل تایپ و مطالعه و گردش اینترنتی مناسب باشد .

 

 

 

 

 

Acer Chromebook 11 C720P :

 

 

 

ایسر هم از لحاظ قدرت و قطعات کاملا شبیه ایسوس ساخته شده البته با پردازنده ای متفاوت اما ایسر کمی درطراحی بیشتر وقت گذاشته و به نظر ما زیباتر از مدل ایسوس است ، البته این مدل یک برادر لمسی با قیمتی کمی بیشتر از ۱میلیون تومان هم دارد که لذت صفحه لمسی تبلت را هم به برای شما به ارمغان خواهد آورد .

 

 

 

پردازنده این محصول Intel Celeron 2955U و ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابیت هم حافظه داخلی دارد که بازهم مثل مدل قبلی حتما نیاز به یک هارد اکسترنال خواهید داشت .

 

 

 

البته باید در مورد این نت بوک ذکر این مورد که سیستم عامل این دستکاه Google Chrome است و شاید در نگاه اول کار با یک سیستم عامل جدید کمی سخت باشد ولی کم کم عادت میکنید .

 

 

 

 

 

بازه قیمتی ۱ تا ۳ میلیون تومان :

 

 

 

متاسفانه این بازه قیمتی کویر بازار نت بوک ها است ، و به صورت انحصاری در اختیار تبلت های گران قیمت و لپ تاپ ها است ، ماکه هرچی گشتیم چیزی ندیدیم جز یکی  که ناچار به معرفی همین این تک سیستمی که یافتیم شدیم .

 

 

 

MSI S12 :

 

 

 

از ویژگی های این نت بوک میتوان به پردازنده Dual Core اینتل و رم ۴ گیگابایتی و ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایش ۱۱ اینچ براق اما لمسی آن اشاره کرد .

 

 

 

در کل نسبت به قیمت کیفیت ساخت مناسبی دارد به نظر محصول جالبی با قیمتی تنها کمی بالاتر از ۱میلیون تومان است.

 

 

 

MSI S12

 

 

 

بین سه تا چهار میلیون تومان :

 

 

 

به جایی رسیدیم که بلاخره قابلیت معرفی چند نت بوک را داشته باشیم

 

 

 

 Apple MacBook Air MJVM2 :

 

 

 

مک بوک ایر با پردازنده Core i5 ( البته سری کم مصرف ) و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگا بایت هارد SSD و گرافیک ۶۰۰۰HD و وزن ۱.۰۸ کیلوگرم صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی والبته سیستم عامل محبوب Mac OS  البته که گران است ولی بالاخره  اپل است ! و از لحاظ طراحی و زیبایی نمیشود ایرادی گرفت اما این مدل ارزانترین محصول اپل در این رده است و مدل های گرانتر سری ایر هم هستند که فقط در میزان حافظه SSD با هم تفاوت دارند .

 

 

 

 

 

ASUS Zenbook UX305FA :

 

 

 

اگر از برند و طراحی زیبای اپل و آموزش تعمیرات لپ تاپ  چشم پوشی کنیم در بقیه موارد این محصول ایسوس برتری های محسوسی نسبت به رقیب خود خواهد داشت .

 

 

 

پردازنده سری M اینتل و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD و گرافیک Intel HD Graphics 5300 و صفحه نمایش ۱۳ اینچی  Full HD  و سیستم عامل ویندوز ۸.۱ نسبت به اپل بهتر به نظر میرسد .

 

 

 

 

 

بالای ۴ میلیون تومان :

 

 

 

Apple MacBook MJY32 :

 

 

 

مک بوک  ۱۲ اینچی اپل محصولی است بین سری Air و سری Pro که قدرت و زیبایی و سبکی را باهم در یک لپ تاپ جا داده است از تفاوت های این مدل با مدل Air که قبلا معرفی کردیم میشود به پردازنده سری M اینتل و ۸ گیگابایتی بودن رم دستگاه در کنار صفحه نمایش ۱۲ اینچی با رزولوشن بالاتر رتینا نام برد .

 

 

 

 

 

Asus Zenbook UX301LA:

 

 

 

این مدل آخرین مدلی ایست که در این لیست معرفی میکنیم مدل تمام عیاری از ایسوس که قدرت را هم در کنار زیبایی باهم در یک محصول گرد آورده است .

 

 

 

UX301LA از یک پردازنده Intel Core i7 5500U در کنار ۸ گیگابایت رم کارت گرافیکی Intel HD Graphics 4000 بهره میبرد  حافظه داخلی این محصول  ۲۵۶ گیگابایتی و از نوع  SSD است ، نکته جالب UX301LA داشتن صفحه نمایش ۱۳ اینچی لمسی QHD است که این محصول را  از دیگر محصولات  جدا میکند .

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: